Inzicht levert efficiëntere bedrijfsvoering op aanwezigheidsniveau!

16-02-2017

Wanneer je als bedrijf vanuit meerdere locaties opereert is een actueel inzicht van groot belang! Welke medewerkers op welke locatie, wanneer en hoe lang aanwezig zijn geweest, lijkt eenvoudige data. Echter blijkt de praktijk anders!

Automatisch aanwezigheidsrapportages van onze medewerkers genereren, dat was de wens van dit Nederlandse havenbedrijf welke vanuit 3 grote vestigingen opereert. Zodat er dagelijks inzicht gegeven wordt in de aanwezige medewerkers per locatie.

De meetpunten voor de rapportages zijn de dagelijkse in- en uitboek transacties, per locatie, vanuit het centrale toegangscontrole systeem en de ingebouwde business logica. De persoonsgegevens en de daaraan gekoppelde transacties worden op periodieke basis ontsloten vanuit het toegangscontrole systeem. In de BlueTime applicatie wordt deze ruwe data verwerkt. BlueTime biedt het havenbedrijf de volgende rapportages en statistieken, per zelf gekozen periode:

  • aanwezigheidsregistratie van medewerkers, per afdeling
  • aanwezigheidsregistratie, per medewerker
  • boekingsregistraties, per medewerker
  • verificatie van boekingen, per medewerker

De verantwoord functionaris heeft via de aanwezigheidoverzichten inzicht in de boekingen en aanwezigheid van iedere specifieke medewerker, per gekozen periode. Daarbij kan de fuctionaris de transacties muteren en accorderen. Het havenbedrijf heeft ervoor gekozen de overzichten te kunnen downloaden en/of exporteren naar een Excel-bestand.

BlueTime biedt ons inzicht, efficiency en kostenbesparing!